fantazyjek.serwis

Temat: Jaka jest zasada dzialania silnikow Common-Rail?
Rafal L schrieb: Jak juz napisalem wczesniej kupilem Citroena Picasso z silnikiem 2.0 HDi z systemem Common-Rail. Nie mam jednak zielonego pojecia jak to dziala.Doczytalem sie o nowatorstwie o oszczednosci itd, itp. Znam zasade dzialania silnikow Diesla, ale moze mi ktos wytlumaczyc roznice miedzy turbo dieslem a dieslem common-rail. diesel na w wiekszosci pompe wtryskowa , jest ona mniej lub bardziej sztywno ... wysokiego cisnienia ...srednie cisnienie w szynie 1650 Bar .. dla ulatwienia cisnienie wtrysku w klasycznej mechanicznej pompie lezy na poziomie 130..... 170 Bar Wiem, ze do Picasso sa montowane silniki przeznaczone na rynek argentynski (nawet w Europie) pisza, ze sa to silniki z niskim stopniem kompresji. Co to znaczy? sa przygotowane pod paliwo nizszej jakosci ... Common-Rail ma turbo? A moze zastepuje...
Źródło: topranking.pl/1608/jaka,jest,zasada,dzialania,silnikow,common.php



Temat: Jaka jest zasada dzialania silnikow Common-Rail?
"Maciej Darocha" <q@z.plwrote in message | to jak jestesmy przy takich szczegolach technicznych - na czym polega w tym | momencie tuning ( chipem) silnikow z common-rail'em ? wieksza dawka paliwa ? | cisnienie ? a moze jeszcze cos innego ? Silniki TDi pracuja na dosc sporym nadmiarze powietrza. Mozna wiec troche zwiekszyc dawke paliwa bez zmniejszania sprawnosci. Poza tym - silniki diesla zwykle sa optymalizowane pod katem niskiego zuzycia paliwa i elastycznosci. Chiptuning jest optymalizacja pod wzgledem osiagow. Tak sadze . . . Tyle że TDI to nie jest Common Rail ...!!...
Źródło: topranking.pl/1608/jaka,jest,zasada,dzialania,silnikow,common.php


Temat: Silnik HDI vs TDI
Tomek wrote: Witam Czy common rail jest lepsze od pompo-wtryskiwaczy ? Ciężko jednoznacznie powiedzieć. Można śmiało stwierdzić, że CR jest cichsze od PD, ale też jakby mniej dynamiczne. Z CR jedynie ... pod bardzo wysokim ciśnieniem tak więc wrażliwe są na niskiej jakości, czy co gorsze zanieczyszczone paliwo, o co u nas w kraju nietrudno. Co do mnie to przejechałem francuskim HDi prawie...
Źródło: topranking.pl/1620/silnik,hdi,vs,tdi.php


Temat: golf 4 ?
wstępną, np. wirową. Stosuje się tam mniej zaawansowane od pompowtryskiwaczy i przede wszystkim działające pod niższym ciśnieniem wtryskiwacze słabiej rozpalające paliwo. W tejże komorze paliwo miesza się z powietrzem i dopiero dociera do cylindra, gdzie pod wpływem narastającego ciśnienia następuje zapłon. Takie rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Zaletą jest mniejsza wrażliwość na niską jakość paliwa. Wadą mniejsza sprawność termodynamiczna, a więc...
Źródło: topranking.pl/1622/31,golf,4.php


Temat: Nowoczesne silniki wysokoprężne
i halasu - w duzej czesci zawdzieczanym nowoczesnemu ukladowi wtryskowemu Common Rail, ktory wtlacza paliwo do cylindrow pod cisnieniem znaczenie wiekszym od panujacego w glebinach morskich na dnie Rowu Marianskiego. "Papierowe"...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,158802,158802,Nowoczesne_silniki_wysokoprezne.html


Temat: nawala mi Mondeo TDci
jest mniej spalin. w sytuacji naglego przyspieszenia turbina musi wytworzyc odpowiednie cisnienie spalin aby diesel dostal kopa. stad chwilowe szarpniecie i oblok spalin. tym sie nie ma co przejmowac. > Przy ... nic to samo. tu jest gorzej, bo sie kurna wiosna zrobila i nie ma tak zimnego silnika zeby te szarpania mozna bylo zaobserowac. prawdopodobnie cos sie dzialo przy niskiej temperaturze, wiosna i latem wystepowac nie bedzie. ja mam ten problem przy wrzucaniu kierunkowskazkow w lewo, co prawda w 206 ale jednak. problemy wystepowaly jedynie w niskich temperaturach, teraz jest bez zarzutu. ps....
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,5591335,5591335,nawala_mi_Mondeo_TDci.html


Temat: Jaki turbodiesel?
Common Rail najnowszej generacji z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Umożliwiają one maksymalnie pięciostopniowy wtrysk paliwa do komory spalania pod ciśnieniem do 1600 bar." Więcej: www.audi.pl/modele/a6/nowea6/technika/
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,11638517,11638517,Jaki_turbodiesel_.html


Temat: TDI kontra TDCI
chab wrote: to przy okazji chcialbym sie dowiedziec czym sie rozni Common Rail 3 generacji od 2 generacji i 1 generacji?? Moze to Cie zainteresuje: Na jesieni 2001 roku pojawił się w sprzedaży pierwszy samochod zasilany olejem napędowym, wyposażony w silnik z wtryskiem common rail III (chyba tak należy go nazwać)generacji. Był nim Ford Mondeo TDCI o pojemności 2000 ccm, a w ślad za nim Ford Focus TDCI. Na szczególną uwagę zasługują zastosowane turbiny o zmiennej geometrii pozwalające uzyskiwać wysoki moment obrotowy już od bardzo niskich obrotów. Choć niestety jak zwykle producent widzi ... na realizację tzw.  overboostu . Proces ten polega na podniesieniu ciśnienia doładowania ponad wartości normatywne, przewidziane dla konkretnych obrotów. Zwiększenie wysiłku turbiny trwa krótką chwilę, potrzebną do wyprzedzania czy wykonania gwałtownego manewru. Technologia Forda jest bardzo nowoczesna. Silniki z serii TDCI zostały zaopatrzone we wtrysk wysokociśnieniowy o ciśnieniu wtrysku 1500 bar, co wobec rozwiązań firmy Bosch drugiej generacji jest znacznym krokiem naprzód....
Źródło: topranking.pl/1611/tdi,kontra,tdci.php


Temat: TDI kontra TDCI
No to po kolei :) | olejem napędowym, wyposażony w silnik z wtryskiem common rail III (chyba tak należy go nazwać)generacji. Był nim Ford Mondeo TDCI o pojemności 2000 ccm, a w ślad za nim Ford Focus TDCI. Na szczególną uwagę zasługują zastosowane turbiny o zmiennej geometrii pozwalające uzyskiwać wysoki moment obrotowy już od bardzo niskich obrotów. Choć niestety jak zwykle producent ... ~10 KM i 20-30 nm wyzsze od papierowych co oczywscie przeklada sie na osiagi :) Elektroniczne sterowanie turbiną pozwala na realizację tzw.  overboostu . Proces ten polega na podniesieniu ciśnienia doładowania ... program overboostu jest realizowany juz w pierwszych TDi 90 km :P serii TDCI zostały zaopatrzone we wtrysk wysokociśnieniowy o ciśnieniu wtrysku 1500 bar, co wobec rozwiązań firmy Bosch drugiej generacji jest Natomiast silniki VW oparte na pompowtryskach wtryskuja pod cisnieniem ponad 2000 bar :) Silnik 100 KM jako jedyny ze WSZYSTKICH diesli spelnia norme euro 3 lub 4 (nie pamietam ... ale...
Źródło: topranking.pl/1611/tdi,kontra,tdci.php


Temat: Volvo S60 D5 Diesel wady i zalety ???????
> silnikach o wiekszej liczbie cylindrow niz 4 VW przechodzi na technike CR wlasnie tez czytalem ze przechodzi na common rail w wiekszych silnikach TDI, ale czytalem tez ze z czasem przejdzie w mniejszych. Mysle ze tu dochodza wzgledy ambicjonalne zobacz ze VW bardzo niechetnie ujawnia ze nowe duze silniki TDI maja common rail. VW bardzo dobrze i slusznie podkreslal roznice ze...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,37207530,37207530,Volvo_S60_D5_Diesel_wady_i_zalety_.html


Temat: Nowoczesne silniki wysokoprężne
Common rail, a silnik 1,9 TDi VW 90 KM Common rail - w polskiej nomenklaturze spotkalem sie z nazwa "zasobnikowy uklad wtryskowy z akumulatorem cisnienia". Idea tego rozwiazania sprowadza sie do rozdzielenia zjawisk: - generowania wysokiego cisnienia, - samego wtrysku. Dzieki temu rozwiazaniu eliminowany jest udzial jako czlonu posredniego - tloczenia paliwa z pompy do wstryskiwaczy. Wielkosc wytwarzanego cisnienia utrzymywana jest na stalym poziomie (130-140 MPa) we wspolnym dla wszystkich cylindrow akumulatorze hydraulicznym - zasobniku (szynie - common rail). Zapewnia to mozliwosc precyzyjnego i elastycznego kształtowania ilosci tloczonego paliwa i poczatku wtrysku. W efekcie proces wtrysku moze byc podzielony na trzy fazy - wtrysk sekwencyjny: - wtrysk pilotarzowy (przedwstepny), - wtrysk wlasciwy, - wtrysk uzupelniajacy. Powyzsze skutkuje niskim poziomem halasu i stezenia toksyn w ... ale nasz kolega forumowicz Wojtek twierdzi, ze w Skodach VW daje turbodiesle z pompa rozdzielaczowa. Cisnienie w nich wytwarzane jest przez jedna sekcje tloczaca. Wystepuja dwie odmiany: - odmiana osiowa (cisnienie 140-155 MPa), - odmiana promieniowa (cisnienie 170-185 MPa). Tego typu rozwiazania charakteryzuja sie twardoscia biegu, glosna praca i dosyc wysokim poziomem toksycznosci spalin. Czynione sa kroki zmierzajace do wprowadzenia w tych jednostkach trybu sekwencyjnego (vide common rail) przez zastosowanie zaworow elektromagnetycznych, a nie jak dotychczas sterownika analizujacego sygnaly pochodzace od czujnikow kata obrotu walu korbowego. Wiecej info na www.autotransport.com.pl/arch/04-01 Pozdr
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,158802,158802,Nowoczesne_silniki_wysokoprezne.html


Temat: Peugeot 307 to najbardziej zajebista fura na świecie! kto zaprzeczy?
> A tu nie masz zupelnie racji, poniewaz to co wydobywa sie z rury jest wytwarzan > e > jak zapewnie wiesz w cylindrach, niska emisja spalin = dokladne dozowanie paliw ... czy przedpotopowym. Dokladne dozowanie paliwa to nie wszystko. Niska emisje spalin uzyskuje sie poprzez dokladne wymieszanie paliwa z powietrzem w cylindrze, a to uzyskuje sie stosujac wysokie cisnienia wtrysku. Im wyzsze tym lepiej. I tak common rail ma 1600-1800 bar a popmpowtryskiwacze ponad 2000!!!! Ponadto pompowtryskiwacze tak samo dokladnie dozuja paliwo. No i ktory teraz jest bardziej "przedpotopowy"? Dodatkowo tak zachwalany przez ... byl peugeot a jest teraz alfa), okazuje sie ze przy podobnym mocy (110 i 115 > KM) moment obrotowy silnika common rail jest okolo 25% wyzszy od porownywalnego > vw przy...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,221509,221509,Peugeot_307_to_najbardziej_zajebista_fura_na_swiec.html


Temat: VW PASSAT 1.9 D czy 1.6 TDi czy warto za 25500 (jakie usterki, spalanie)
typ silnika CDI, :Common Rail Injection, w którym paliwo poddaje się wstępnemu ciśnienu we :wspólnej dla wszystkich cylindrów komorze (a nie jak dotychczas w osobnej :komorze dla każdego cylindra). Silnik ten ... moze miec wiec komory posredniej, Common rail to uklad przewodu zasilajacego, utrzymujacego stale cisnienie paliwa pozwalajacy na precyzyjne dozowanie paliwa i zastosowanie tzw. mikrowtrysku pilotazowego pozwalajacego na wstepne podgrzanie komory silnika ... z czasem powstanie TDI common rail 6-cylindrowy odpowiednio dopracowany i wtedy bedzie mozna oglosic nadejscie ery supernowoczesnych diesli. Tylko kto zrobi to pierwszy ? Ja jednak stawiam na niemcow...:-) :niezwykle cichy...
Źródło: topranking.pl/1609/vw,passat,1,9,d,czy,1,6,tdi,czy,warto,za,25500,jakie.php


Temat: diesel - jaki rodzaj wtrysku?
Bugatti pisze: | | Jezeli tam sa pompowtryski to osobiscie bym tego nie bral, kiepski | wynalazek i bardzo drogi w naprawie. | Taa jasne. PD mają ciśnienie 2000 barów - dzięki czemu są bardziej | wydajne niż Common Rail I i II generacji. | W obecnych 2.0 TDI-CR pompa wysokociśnieniowa daje szczytowo 1800 | barów...więc jeszcze im daleko do PD Ciśnienie to nie wszystko - chodzi o odpowiednie ukształtowanie przebiegu spalania - i to można zrobić siłą lub sposobem. Siłą - pompowtryski - uderzają pojedynczą (lub podwójna) dawką Sposobem - Common rail ... wtrysk kończący. Niższe ciśnienie wtrysku w tym wypadku daje łagodniejszą pracę i to nie dla dobrego samopoczucia użytkownika, ale zmniejsza obciążenie silnika - nie ma takich gwałtownych udarów dużych sił w ... z wydajnością ... No widzisz tym się różnimy że ty nie rozumiesz ;) Dla mnie wydajność całego układu wtryskowego powinna odbywać się zachowaniem niskiego spalania...owszem można zarówno w PD jak i ... III generacji we wtryskiwaczu nie ma żadnego tłoczka...Ciśnienie jest tylko z pompy wysokociśnioniowej, która jest oddalona od Rail'a (szyny) o kilkanaście centymetrów....Cóź z tego że ta wysokociśnieniowa pompa będzie pompować 1600, 1800 barów jak podczas transportu tegoż paliwka przez przewody wtryskowe te ciśnienie spadnie właśnie przez tą *odległość* oraz zjawiska falowe występujące w tych przewodach....Ciśnienie na końcówce wtryskiwacza jest MNIEJSZE niż te ... ma żadnych przewodów wtryskowych ! Paliwo doprowadzane do pompowtryskiwaczy jest transportowane przez przewody paliwowe, w których NIE ma takiego dużego ciśnienia jak w przewodach wtryskowych w CommonRailach....W PD w przewodach paliwowych nie występuja aż tak duże zjawiska falowe (jak w CR), które zakłucają pracę (wtrysk paliwa do Raila). Ze względu na wysokie ciśnienie jakie wytwarza pompa w CR te przewody w początkowych ... nie jest aż taki zły jak niektórzy napisali tutaj w tym wątku Co do PD i jego ciśnienia....ktoś napisał że jest on już kaput....niestety nie miał racji bo już parę lat temu niemieccy konstruktorzy skonstruowali PD który miał wydajnośc tłoczenia 5000 barów ! Jednakże końcówki pompowtryskiwaczy nie wytrzymywały takiego nacisku i się urywały do komory spalania i masakrowały silnik...w Common Railach w Scani jest juz ciśnienie 2200 barów i każde 100 barów up może spowodować taki sam wystrzał jak wyżej....Iglica wtryskiwacza CR i iglica w PD są zbudowane tak samo więc w sumie można powiedzieć że oba układy mają podobne ograniczenie i obecnie konstruktorzy pracują nad tym jakiego użyć materiału do wytworzenia iglicy aby ta wytrzymała taki napór cisnienia... To tyle wykładu ode mnie...
Źródło: topranking.pl/1612/diesel,jaki,rodzaj,wtrysku.php


Temat: Volvo S60 D5 Diesel wady i zalety ???????
kris_kelvin napisał: > > Alez tak jest ze volvo nie byl zachwycony tym silnikiem bo byly skargi klientow > > ze niska kultura pracy, ze nierownomierne rozwijanie mocy itp. Byl kiedys ... technologia) wynika ze vw w nowych autach TDI np. > > audi a6 3.0 TDI zaczyna stosowac common rail. Prasa podaje ze wynika to z > ograniczen rozwojowych pompowtryskiwaczy. Jak rozwina sie te obie techniki nikt > > nie wie. Na razie faktem jest ze pala tyle samo, a common rail dogonil pod > wzgledem dynamiki pompowtryskiwacz i common rail bije na ... na rok 2008 skontruowanych razem z Siemensem ktora ma zdecydowanie wyprzedzac aktualne mozliwosci systemu CR.Chocby wtrysk paliwa ma sie odbywac pod cisnieniem ponad 2300 barow a podstawowa moc silnika 2.0tdi z...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,37207530,37207530,Volvo_S60_D5_Diesel_wady_i_zalety_.html


Temat: JTD czy HDI?
Jak dla mnie to jednak HDi Oba silniki sa wykonane w nowoczesnej technice wtrysku bezposredniego pod wysokim cisnieniem (common rail). Silnik JTD koncernu Fiata znajdziesz w Lancii, Alfie, czy Fiatie. Roznice ... oczywiscie)- osiagi nie pozwalaja na poczucie nizszosci przed "benzynami", - niskim zuzyciem paliwa (minimalnie wyzsze niz w silnikach wolnossacych), - wysoka kultura pracy, a co za tym idzie niski poziom halasu wewnatrz auta, - niskim poziomem emisji spalin (np. PSA w 2,2 HDi stosuje filtr czastek stalych eliminujacy wrecz do zera szkodliwosc czastek stalych - sadzy). W numerach Auto Sukcesu, Auto Motor...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,20,123008,123008,JTD_czy_HDI_.html